Innowacje w edukacji
Rozwój edukacji wywołuje nowe inicjatywy innowacyjne, z których wyłania się model szkoły przyszłości jako organizacji uczącej się i innowacyjnej. Innowacja staje się obecnie normą funkcjonowania instytucji edukacyjnej, a szkoły przechodzą od zachowań replikacyjnych do innowacyjnych, „produkty edukacji” dostosowują do potrzeb społecznych.
W tym miejscu nasuwa się pytanie: Jak w Polsce wygląda sytuacja pod względem innowacji edukacyjnej? System edukacji musi dostosowywać się do potrzeb rynku pracy. Powinien wyposażyć przyszłych pracowników w umiejętności niezbędne do ciągłego podnoszenia kwalifikacji (uczenia się przez całe życie z możliwością wielokrotnego wchodzenia i wychodzenia z systemu edukacji na różnych poziomach), ale także ucząc tak podstawowych zachowań, jak odpowiedzialność, punktualność, rzetelność.
(Jerzy Ambroży “Innowacyjność polskiej edukacji i gospodarki”)