Projekt Społeczny 2012
Projekt Społeczny 2012 to inicjatywa pracowników i studentów Instytutu Socjologii UW. Dzięki grantowi przyznanemu przez Trust for Civil Society in Central & Eastern Europe mamy możliwość prowadzenia długoterminowych działań i pozyskiwania jak największej liczby partnerów i sprzymierzeńców.
Najważniejszym celem jest zmiana myślenia o przedsięwzięciu sportowym, jakim jest Euro 2012. Wychodzimy z założenia, że należy myśleć o procesie przygotowań do Euro 2012 jako sprawie obywatelskiej i społecznej. Uważamy, że proces przygotowań jest nie tylko szansą dla biznesu i rozrywki, ale także szansą dla innowacji społecznych, które zamierzamy stymulować i wspierać.
Nasze konkretne działania koncentrują się na:
- Promocji i budowaniu wizerunku Polski przy okazji Mistrzostw
- budowaniu obywatelskiej świadomości na temat Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej wśród mieszkańców miast - gospodarzy
- uczeniu dobrych nawyków poprzez udział w konsultacjach tzw. sondażach deliberacyjnych. Jest to metoda konsultacji po raz pierwszy uruchomiana w Polsce
- zgromadzeniu i rozpowszechnianiu wiedzy na temat tego co dzieje się w związku z EURO 2012, zwłaszcza na temat innowacyjnych sposobów na maksymalne wykorzystanie inwestycji, które dotyczą mieszkańców